Ali mi je uspelo uvesti navade ali sem obupala?


En mesec je že okrog odkar sem v svoje življenje vnesla nove navade. Ta mesec je res minil noro hitro. Preden se lotim poročila, kako mi je šlo z vsako navado posebej, pa bi rada dodala kaj se dogajalo z mano in koliko obveznosti sem imela. Imela sem počitnice s hojo po različnih (neuspešnih) razgovorih za študentsko delo in kavicami s prijatelji, ki jih nisem videla že kar nekaj časa, zato je bila uvedba navad malo lažja, kot bi bila če bi imela še dodatne obveznosti. Bom pa o prilagoditvi navad verjetno že lahko poročala naslednji mesec.

Preden se lotim navad še ena stvar. Mogoče bo nekdo rekel, da mi je uspelo, ker nisem imela drugih obveznosti in da sem se zato tega lotila. Ali pa še en kup drugih izgovorov. Lahko jih govorite sami sebi, sama jih že zelo dobro poznam. Če se odločiš uvesti navade v svoj vsakdan in jih dejansko izvajaš, ti nič (razen največjih tragedij) preprečilo, da jih uvedeš.

Na začetku nisem imela nobenih težav z vstajanjem zjutraj. To je trajalo kakšen teden, potem pa sem se že začela spraševati kaj mi je tega treba. Sedaj ko se dan krajša in je sončni vzhod vedno kasneje je še malo težje vstati, ampak gre. Poleg tega se veliko pogosteje vprašam kaj je meni tega treba. Sicer pa, ko enkrat vstanem sem nekako budna. Dejansko razlike v energiji ali spim do 6tih ali do 9ih ni, le da tako kar nekaj stvari do devetih že naredim. Popoldanski spanci so popolnoma isto pogosti. Sem pa z vstajanjem zjutraj pridobila vsaj eno urico hladnega zraka v teh prevročih dneh. Poleg tega hodim spat že okrog 10tih, da se naspim. Če primerjam s prej, ko sem vstajala med 8 in 9 zjutraj, ter hodila spati okrog 11tih, sem sedaj, ko hodim spat okrog 10ih in vstajam ob 6tih, pridobila 1 do 2 uri produktivnega časa.

Navada, ki sem jo popolnoma osvojila in mi res ne dela nobenih težav. Knjige berem zjutraj med zajtrkom, pogosto pa jih primem v roke tudi v popoldanskem času. Samo v mesecu avgustu sem prebrala že 5 knjig. Število knjig bi bilo verjetno še večje, če ne bi bile nekatere knjige zares zahtevne za branje oziroma si ob nekaterih knjigah delam še izpiske. Bom pa tukaj dodala še, da vseeno šteje bolj kvaliteta kot kvantiteta. Moj namen branja knjig je učenje in pridobivanje znanja, zato raje preberem manj knjig in tiste bolj pozorno. Lahko bi prebrala tudi 30 knjig v enem mesecu, če bi brala kratke knjige z preprosto vsebino oz. nekomplicirano zgodbo.

Družbena omrežja
Okej, zmanjšanje časa na družbenih omrežij mi ne gre najboljše, čeprav se res trudim. Še vedno malo preveč časa preživim na njih, ampak se čas preživet na njih zmanjšuje in upam, da se bo v prihodnje še bolj. Trudim se da grem čim kasneje na omrežja in na njih preživim čim manj časa, hkrati pa da ne skrolam po Instagramu vsakič, ko imam slučajno tri minute časa, čeprav vse to še vedno počnem. Večkrat se zalotim, da sem na družbenih omrežjih takrat, ko izgubim koncentracijo, sem utrujena ali mi je dolgčas. Pri koncentraciji bi verjetno pomagala tudi kakšna kratka meditacija z osredotočenostjo na dihanje, pri utrujenosti mi pomaga kratek power nap in pri dolgčasu to, da si vnaprej napišem to-do listo.   

Dnevnik hvaležnosti
V dnevniku hvaležnosti nisem izpustila še niti enega dneva. To je stvar, ki jo naredim takoj ko končam z jutranjim branjem knjige. Vedno poskušam zapisati dve do štiri stvari, ki so se zgodile prejšnji dan in sem za njih hvaležna. Včasih moram kar pobrskati po spominu, da se spomnim kaj točno sem želela napisati in kaj takšnega se je zgodilo. Ima pa to zagotovo pozitiven učinek na moje počutje, saj se tako zaveš kaj vse že imaš in da je vse dodatno samo še bonus.

Meditacija
Meditacijo sem spustila samo en dan v celem mesecu, ker sem prišla tako pozno domov, da sem šla samo še spat, čeprav bi si lahko vzela še tri minutke. Moje meditacije so prvi mesec variirale med 5 in 20 minutami. Vendar sem kar hitro ugotovila, da je 20 minut za moje možgane še malo preveč in ne morejo biti toliko časa osredotočeni na eno stvar. Izvajala sem tako vodene meditacije, kot tudi meditacije ob glasbi. Sedaj se odločam po občutku, mislim pa da bom tudi še nekaj časa vztrajala pri dolžini okrog 15 min, vsaj dokler moji možgani ne osvojijo tolikšne koncentracije.

TO – DO lista
Ta navada mi je šla najslabše, saj sem nekje vmes jo nehala delati. To ni slabo samo zato, ker se nisem držala navade, ampak tudi zato ker sem bila potem izgubljena in nisem vedela točno kaj moram narediti in sem tekala okrog kot kura brez glave. Tako da v naslednjem mesecu moram zagotovo popraviti to, da si bom redno pisala to-do liste, sploh v času ko se bodo spet začele študijske obveznosti in  bom imela še kakšno študentsko delo.

Šport
Moja dodatna navada, ki sem jo dodala na seznam. Lahko rečem da sem trenutno v fazi priprav na pol maraton. In ker ga želim preteči v manj kot dveh urah, se tudi treningov, ki sem si jih napisala precej pridno držim, zato lahko rečem, da mi ta navada precej dobro uspeva zaenkrat.

Nove navade
Lahko bi ostala samo pri teh navadah, ampak dodala sem še dve navadi čisto tako. Prva navada je vsakodnenvo pisanje dnevnika. Dnevnik sem začela pisati preprosto iz razloga, da bom lahko na koncu videla ali je kakšna razlika v samem razmišljanju ali bom ostala približno tam kjer sem. Poleg tega pa tako sprostim še tista vprašanja, ki se v meni porajajo ali pa težave in jih tako lažje rešujem. Druga dodatna navada, ki sem jo dodala pa je učenje francoščine s pomočjo duolingota, lahko rečem da se zaenkrat kar dobro držim in lepo pazim, da mi kak dan ne bi pobegnil in ne bi izgubila daily strike. 

Povzetek
V svoje življenje sem uvedla kar osem novih navad in lahko rečem, da mi je uspelo. Je bilo pričakovano, da mi bodo nekatere šle malo slabše? Seveda, ker tudi v osnovi uvesti šest novih navad naenkrat je ogromno. Sama sem si to lahko privoščila, sicer pa predlagam, da najprej uvedeš navado, ki ne bo drastično spremenila tvojega življenja. Sama bi predlagala vstajanje 15 minut prej kot običajno ali pa za začetek pisanje dnevnika hvaležnosti, ki ti vzame 5 minut. Šele nato pa dodajala tudi druge navade. Prav tako nisem pričakovala, da bom dodala še nove navade tako preprosto. Zdaj lahko rečem, da če imaš dobre temeljne navade, ostale pozitivne navade dodajaš z lahkoto.



1 komentar

  1. Oo super. :) Pridna si bila. Jaz bi tudi mogla uvesti navado, da hodim prej spat in potem prej vstajam. Za službo vedno vstanem prej, med vikendi pa budilko avtomatsko izklopim, ko zazvoni ali pa v nedogled pritiskam dremež. Na koncu sem itak jezna, ker bi v jutranjem času lahko naredila več. Dnevnik hvaležnosti je dobra ideja in ga bom verjetno poskusila pisat. :)

    OdgovoriIzbriši