3. navada: Zakaj moraš biti hvaležna

Končno je tukaj blog o navadi, ki mi je res res pri srcu in to je hvaležnost. Če spremljaš uspešne osebe si verjetno že večkrat opazila, da omenjajo hvaležnost. Da so hvaležni za stvari. Če si kdaj brala članke ali knjige o navadah uspešnih si tudi zagotovo zasledila hvaležnost. Obstajajo celo že oblikovani dnevniki hvaležnosti v katere zapisuješ vse za kar si hvaležen in s tem postaneš bolj pozitiven in bla bla bla … Sliši se kot nekaj magičnega in predvsem ultra neresničnega sploh ob dneh, ko ti gre vse narobe. Pa vendar, odločila sem se za izziv in vključila vanj tudi dnevnik hvaležnosti. Zato sem sedaj tukaj in ga pišem …


Dodati moram še to, da se vse skupaj z dnevnikom hvaležnosti ni začelo s tem izzivom, ampak že nekaj časa prej. Ko sem bila še zadnjih 20 dni v ZDA sem ga začela pisati. Zakaj? Ker mi je šlo vse narobe in sem potrebovala nekaj, kar mi bo dalo vsaj malo pozitive. In je delovalo. Seveda sem po tem, ko sem prišla domov to opustila.
Tokrat sem začela ponovno z novo beležko in upam, da bo to res postala moja navada, ker to je nekaj, kar ti definitivno prinese pozitivne spremembe v življenju.

Zakaj se ga splača pisati?

Dnevnik za lene
Če v ta dnevnik pišeš vse, za kar si hvaležen tisti dan, praktično vodiš dnevnik. Ko boš na koncu leta  brala zapise za nazaj boš videla, kaj vse lepega se ti je čez leto zgodilo in hkrati koliko si se spremenila in napredovala.

Postaneš bolj pozitivna
Z rednim pisanjem boš postala bolj pozitivna in hvaležna za stvari okrog sebe. Ker veš, da pišeš dnevnik v katerega pač moraš nekaj napisati, boš že čez dan začela opažati za kaj vse si hvaležna. To bo pa s seboj prineslo tudi večji občutek pozitivnosti, brez da bi morala namerno razmišljati pozitivno.

Pomaga ob slabih dnevih
Vsi imamo slabe dneve, vsem se zgodijo neljube in včasih tragične situacije, ko se nam podre svet. Takrat se je težko spraviti nazaj na noge in dnevnik ti tukaj lahko pomaga na dva načina, prvi je da vidiš, kaj vse se je lepega že zgodilo, drugi pa je da boš tudi v temnih dneh iskala tiste majhne pozitivne stvari, za katere boš hvaležna. Pa tudi če bo to samo nasmeh neznanca, ko boš hitela po opravkih.

Lažje slediš svojim ciljem
Ne glede na to, kakšni so tvoji cilji, jim boš z dnevnikom hvaležnosti definitivno veliko lažje sledila. Zakaj? Ker boš zagotovo hvaležna za vsak najmanjši napredek, ki ga boš dosegla. Pa naj bo to, da si pretekla 10km, napisala svoj prvi članek za revijo, ki si jo občudovala ali pa da si dobila prvi razgovor za službo po tem, ko si poslala veliko prošenj.  

Prisili te k spremembam
Če sam nimaš dovolj discipline, te bo k manjšim spremembam prisilil ta dnevnik. S pisanjem boš ugotovila, katera so tista področja na katerih si se ustalila, ti ne predstavljajo več izziva ali pa te delajo nesrečno. Z malo samorefleksije, samodiscipline in motivacije boš to področje začela spreminjati korak po korak. Poleg tega te ravno pisanje hvaležnosti za stvari, kar so tudi doseženi majhni cilji popelje do tega, da veš da je mogoče doseči tudi večji cilj. 

Nasveti za dnevnik hvaležnosti 
Najprej potrebuješ nekaj kamor boš pisala. Sama priporočam manjši zvezek npr. A6 beležko, predvsem zato, ker je majhna in jo lahko nosiš povsod s seboj. Pa tudi zato, ker izgleda resnično kjut, ker je majhna. Lahko pa zapisuješ tudi v svoj planer ali pa v dnevnik, če ga pišeš. Lahko uporabiš tudi telefon in katero od aplikaciji, če ti je tehnologija bolj pri srcu. Za tiste, ki obožujete kupovanje novih zvezkov, lahko kupite tudi že izdelane knjižice za dnevnik hvaležnosti, ki vas vodijo in spodbujajo.

Vanj napišeš nekje med 3-5 stvari za katere si hvaležna. Ker je to osebno in boš brala samo ti, se sprosti in napiši res tisto, za kar si hvaležna. To je lahko vse od hvaležna sem, da imam vsak dan hrano, do danes se mi je nasmehnil dojenček, pa do recimo danes me moj muc ni zbudil ob 6ih, ampak ob 7ih. Nekaj mojih primerov: Da sem dobila povabilo na razgovor za študentsko delo, da sem dobila zavrnitev, da me niso izbrali za študentsko delo, za ledeno kopel za noge po dolgem teku, za tek v dežju, itd.

Pišeš ga tako pogosto kot si želiš, lahko je to enkrat na teden ali vsak dan. Sama ga pišem vsak dan, zato da osvojim navado in ne pozabim pisati ter mi tako ostane še ena na pol popisana beležka v omari. Kar verjetno vse poznamo. Pišeš ga lahko zvečer ali zjutraj. Ker se sama velikokrat zvečer samo v posteljo zvrnem ga pišem zjutraj. Lažje pa je zagotovo zvečer, ker se še sveže spomniš kaj vse se ti je tisti dan zgodilo., poleg tega pa zaspiš s pozitivnimi mislimi.

Kako je dnevnik hvaležnosti pomagal meni?
Zagotovo tako, da sem bolj pozitivna in da sem hvaležna tudi za tiste mogoče malo bolj negativne stvari, ki se mi zgodijo v življenju. Še vedno sem v veliko boljšem položaju kot marsikdo drug. Kot sem napisala pišem dnevnik zjutraj in imam tako že zjutraj dozo pozitivnosti, preden se dan sploh začne. Vsaka navada, ki sem jo uvedla ima pozitivne učinke, ampak če bi izbrala eno navado, ki jo uvedeš za začetek, je to zagotovo navada hvaležnosti in nato počasi dodajaš ostale. Iskala sem kakršenkoli članek, kjer bi pisalo, da je ta dnevnik kar nekaj in povem vam, da ga nisem uspela najti, tako da očitno je nekaj na tem.



O ostalih navad sem pisala še:
Izziv z navadami
Zgodnje vstajanje
Branje knjig 

1 komentar