Kratki nasveti za uvedbo navad brez cenzure


Ne, ne bom še nehala govoriti o navadah. Na to idejo sem prišla, ker vem da se mnogi med vami ravno sedaj odločate za spremembo navad ali pa uvedbo novih, ker je jesen nekakšna prelomnica, skoraj takšna kot novo leto. Večino stvari sem že govorila, tukaj jih bom podala samo v malo bolj strnjeni obliki. S to objavo vas bolj kot ne želim opozoriti na stvari, ki vas čakajo na poti do uvedbe novih navad in kako je po mojem mnenju najbolje ukrepati.
Sedaj sem po naključju dobila v roke knjigo o produktivnosti. Lahko rečem ravno ob pravem času, kar pomeni da bo naslednjih tednih tudi objava na to temo.

Navade za življenje
Navade, ki jih poudarjam so navade za CELO življenje in ne samo za obdobje v njem. Zato morajo biti zgrajene na trdnih temeljih. Obstajajo temeljne navade in navade, ki nam dajo pozitivne učinke na življenje. Če nimaš prej postavljene in vtisnjene v tvoj DNA vsaj ENE temeljne navade in s tem zgrajene samodiscipline, bodo vse ostale pozitivne navade na trhlih temeljih in zelo verjetno obsojene na propad

Temeljne navade
Zame so pomembne tri temeljne navade, ki po mojem mnenju poskrbijo za samodisciplino in hkrati morajo resnično biti utrjene in zapisane v tvojem DNA. Te navade so redna telovadba, prehrana po zdravi pameti in zgodnje vstajanje s kvalitetnim spancem. Šele ko imaš eno od teh temeljnih navad postavljenih, se loti naslednjih navad.
Moja temeljna navada je športanje, dodala sem zgodnje vstajanje, prehrana bo prišla tudi na vrsto, ampak šele ko utrdim vstajanje, prej nima smisla ker bi bil fail. To je tudi razlog, da prehrane nisem vključila med nove navade. Ker sem že vnaprej vedela, da bo preprosto preveč in da je to preveč kompleksna navada.

Ne poskušaj vključiti preveč navad naenkrat
Ja vem, na začetku imaš motivacijo in bi naredila vse naenkrat. Po nekaj dneh boš obupala, ker bo preveč. Sploh če nimaš postavljene ene od temeljnih navad. Ne boš obupala ti, ampak tvoji možgani. Naši možgani ljubijo rutino, z novimi navadami ti spremeniš rutino, zato se morajo možgani na to prvo privaditi.
Ker imam postavljeno temeljno navado sem si lahko privoščila vključitev več navad hkrati, poleg tega pa sem imela še dodatno olajševalno okoliščino o kateri bom govorila kasneje.

Navado moraš delati vsak dan.
Poudarek je na VSAK DAN, ne 2-krat na teden ne 4-krat na teden. VSAK JEBEN DAN. Zakaj? Ker se bodo edino tako možgani vdali v usodo in se boš spomnila, da moraš to narediti.
Govorim iz izkušenj, ko sem si rekla tole bom počela pa trikrat na teden, sem to počela trikrat na teden, samo in zgolj prvi teden, potem pa na to hitro pozabila.

Ob istem času ob standardni rutini
Novo navado najlažje uvedeš tako, da jo počneš ob isti uri ali pa jo dodaš nečemu kar že počneš. Recimo jaz vsak jutro jem zajtrk in sedaj med zajtrkom berem knjigo. Knjigo sem dodala zajtrku in tako si zagotovim, da vsako jutro berem.

Opomniki
Na vidno mesto si daj listek z opravili. Na spodnji sliki lahko vidiš kako sem si sama to naredila. Tako samo pogledam seznam in pomislim če sem vse naredila in če česa nisem potem enostavno naredim še tisto minuto.

Vpeljevanje temeljnih rutin
Temeljne rutine vzamejo čas, sama sem športanje, sicer nezavedno, gradila zadnjih 7 let. Zato da sedaj redno tečem in se praktično vsak dan ukvarjam s športom sem potrebovala 7 let. Glede na to da so temeljne navade zahtevne in vzamejo ogromno časa in volje začni počasi, korak po korak.
Če bi rada zgradila jutranje vstajanje, recimo vstani najprej 15 min prej in potem ko ti je to udobno prestavi čas še za 15 min nazaj in to ponavljal dokler ne prideš do želene ure vstajanja in to ponavljaš VSAK DAN tudi ob vikendih. Prav tako poskrbi za sproščujočo večerno rutino, da bo spanec bolj kvaliteten.
Če bi rada vpeljala navado telovadbe se odloči, da vsak dan telovadiš 5 min. To je minimum, potem pa lahko vadba traja 5 min, ker imaš samo toliko časa ali pa 1 uro. Vadba je lahko tek, raztezanje, joga, vodena vadba, fitnes, itd. 5 min VSAK DAN, to je to. Ko enkrat osvojiš to navado pa se samo še igraš. Preizkušaj različne športe in ugotovi kateri je tisti, ki ti je pisan na kožo.
Če bi rada vpeljala zdravo prehrano začni počasi z majhnimi koraki. Na začetku si recimo privošči zdrav zajtrk, potem omeji recimo število tortic na dve na teden, potem preizkušaj nove recepte. Pojdi počasi.

Postavi si rok za navade
Ne nisem nora. Postavi si datum do katerega boš navado vestno izpolnjeval. Vendar naj bo to vsaj tri mesece. 90 dni boš redno telovadila vsak dan. Če ti bo 90-tih dneh ne bo všeč, pač nehaš. To je to. Si poskusil in si vztrajal. Če ti je všeč to počni še naprej in postavi drugačne cilje.

Navada je prioriteta
Navada, ki jo želiš uvesti mora biti prioriteta. Torej prva na seznamu opravil. Recimo telovaditi moraš, pa čeprav je edina stvar, ki jo vidiš po napornem dnevu postelja. Samo 5 min in nekaj vaj za raztezanje. In potem padeš v posteljo. Če ne bo prioriteta se je ne boš držal. Konec zgodbe.

Tvoj življenjski stil
Jaz sem lahko uvedla 6 navad hkrati, ker sem takrat imela počitnice in sem imela tisti prvi mesec čas, da sem navade utrdila in jih sedaj samo še prilagajam službi. Če ti delaš dve izmeni ali celo tri, ali imaš ogromno obveznosti in nimaš temeljne navade in bi rada umestila v svoje življenje pet novih navad. Ne bo šlo. Prilagodi se. Začni z dvema navadama, po recimo treh mesecih, ko s tistima dvema že znaš žonglirati dodaj novo in jo uvajaj ter tako naprej.

Nove navade so stres
Kljub vsem pozitivnim učnikom, ki jih prinašajo navade na dolgi rok, so stres dokler ne postanejo rutina. Če imaš ti že na splošno stresno življenje bodo nove navade še dodaten stres. Zakaj? Če hočeš preveč naenkrat in potem vmes odnehaš se sekiraš, ker si odnehal, ali pa spustiš en dan in to potem postane en teden. Verjemi veliko lažje je začeti enkrat in vztrajati, kot pa začeti večkrat.

Ne oziraj se na druge
Ko začneš uvajati nove navade ljudje okrog tebe ne bodo zadovoljni, ker se spreminjaš, ker njih porivaš s tem iz cone udobja, ker si ti drugačen. Ne pusti se negativnim komentarjem, še posebej tistim to je brez veze, to je kar nekaj. Ne poslušaj jih. Nima smisla. To počneš zase, da boš imela kvalitetno življenje, ne pa zato da boš ugajala drugim.

Obkroži se s pozitivnim
Če veliko časa preživiš z ljudmi, ki na kvalitetno življenje ne dajo veliko in se niso pripravljeni spremeniti, se vsaj za nekaj časa zapri v mehurček. Pa čeprav je to, da pogledaš en 5-minutni motivacijski video na YT ali poslušaš en podcast ali prebereš blog. Čim bolj se obkroži s tem in ti bo veliko lažje na tvoji poti.

Zakaj?
Vsaka navada mora imeti trden zato – zakaj vstajaš zgodaj zjutraj? Zakaj se zdravo prehranjuješ? Zakaj pišeš dnevnik hvaležnosti? Za vsako navado moraš imeti trden zato. Zato za katerim stojiš vedno in povsod. Zato, ki bo pomenil, da ima ta navada prioriteto.





Ni komentarjev