Kako nas podjetja pripravijo do nakupa njihovih kozmetičnih izdelkov


Ta krema vsebuje olje gololubnega črnega mišljina, ki odpravlja gube z učinkom botoksa. Po treh tednih uporabe so gube vidno zglajene, koža pa je napeta in sijoča. Ti pa se počutiš, kot da imaš ponovno 20 let.
Ti je takšen opis kaj znan? Si že večkrat zasledila oglase s podobno vsebino? Ali se mogoče spomniš kreme, ki poudarja, da se njeni učinki lahko primerjajo z učinkom laserja?

Pisanje te objave je dokončno sprožil oglas, ki je oglaševal kremo, ki uporablja neuro-kozmetologijo. Prvo vprašanje – kaj sploh je neuro-kozmetologija?! A je to znanost ali še eden od izvirnih marketinških prijemov?

Preden pa nadaljuješ z branjem te objave ti priporočam v branje še tole objavo, ker razložim splošna dejstva o kozmetiki.

Sedaj pa naprej k trikom.

Zgodba o zobni pasti
Tole zgodbo vam moram povedati. Ko sem brala knjigo o navadah je bila noter tudi zgodba o tem, zakaj smo ljudje začeli sploh uporabljati zobno pasto. Sprva so naredili zobno pasto in kljub oglaševanju vseh njenih lastnosti, se izdelek ni in ni prijel, zato so začeli raziskovati, zakaj ljudje nekatere vrste zobne paste uporabljajo drugih pa ne. Prišli so do ugotovitve, da ljudi 'zasvoji' ščemeči občutek svežine na njihovem jeziku po uporabi zobne paste in jo zato uporabljajo redno. Tako so začeli dodajati sestavino, ki sproži ščemenje, v vse zobne paste in ljudje so zobno pasto začeli redno uporabljati. Lepotni popravek, ki je izdelek spremenil v prodajno uspešnico.

Lastnosti določene sestavine
Na embalaži izdelkov lahko na prvi strani najdeš poudarjene določene (aktivne) sestavine, ki so ponavadi naštete tudi na zadnji strani z zapisanimi učinki, ki jih imajo na kožo. To so tako imenovane aktivne sestavine, ki so včasih povsem običajne, še večkrat pa, predvsem pri dragih izdelkih, redke in pregrešno drage. Čeprav ima v večini primerov sestavina sama res takšno delovanje, je potrebna precej višja koncentracija, kot je prisotna izdelku, da ima takšne učinke na koži. Izpostavila bom še posebno sestavino, ki se ji reče zlato. Oglašujejo jo kot čudežno sestavino proti staranju, ki v resnici deluje kot konzervans in na koži daje sijoč odboj, da koža deluje bolj sveža.

Ključne besede na izdelkih: vegansko, naravno, bio, ...
S porastom gibanja ''nazaj k naravi'', s katerim ni v osnovi čisto nič narobe, so ta trend pograbili tudi oglaševalci kozmetike. Na ogromno izdelkih je napis vegansko, vsebuje 99% naravnih sestavin, večina sestavin je iz biološke predelave, itd. Pri tem je potrebno biti predvsem pozoren kakšne certifikate izdelek vsebuje. So certifikati, ki imajo dejansko stroge zahteve in so certifikati, ki imajo zelo minimalne zahteve in jih je zelo enostavno kupiti. Nekatera podjetja pa celo razvijejo svoje certifikate.

Brez parabenov, brez sulfatov, brez mineralnih olj
Nekatere sestavine so upravičeno ali pa tudi neupravičeno dobile status ''prepovedanih'' sestavin. Osredotočila se bom samo na tri od njih. O parabenih sem se na široko razpisala že tukaj. Oni so tisti, ki so padli v črno jamo marketinga, zaradi napačne interpretacije znanstvenega članka. Kar bom tukaj povedala je samo to, da so parabeni prisotni tudi v borovnicah in nekaterem drugem jagodičevju in da se v kozmetiki uporabljajo že več kot 50 let. Zaradi polemik o varnosti so pretestirani v celoti. Veliko bolje kot marsikateri nov konzervans. Druga sestavina, ki bi jo izpostavila so sulfati. To je ena vrsta ''čistilcev'' ki se uporabljajo v kozmetiki in je v zadnjem času postalo popularno, da so izdelki brez njih, medtem ko so jih pred tem uporabljali leta. Kaj naredijo proizvajalci? Molekulo minimalno preoblikujejo, da dobi drugačno ime, vendar ima popolnoma identične lastnosti. Na embalažo pa lahko napišejo, da v izdelku ni prisotnih sulfatov. Tretja sestavina so mineralna olja (tudi parafin ali petrolatium), v izdelkih se uporabljajo kot okluzivi, kar pomeni da naredijo bariero med kožo in zrakom ter preprečijo izhlapevanje vode iz kože. Ker se pridobivajo iz naftnih derivatov so pridobili slab sloves. Kaj pa če vam povem, da se tekoči parafin uporablja v veliko mazilih, ki so kvalificirana kot zdravila, ker je to sestavina, ki ne povzroča reakcij na koži?

96% uporabnic je potrdilo, da je koža po 30 dneh bolj gladka.
Pa gremo še malo k statistiki in raziskavam. Podjetja velikokrat dajo v testiranje izdelke in naredijo raziskave, kakšen učinek ima njihov izdelek na kožo uporabnic, da potrdijo svoje hipoteze (Po uporabi izdelka ima koža lepši izgled, itd.). Če si kdaj prebrala tiste stavke, ki so označeni z *, si verjetno opazila, da je število uporabnic precej nizko. Ponavadi se številke vrtijo okrog 30. Poleg tega o sami izvedbi študije ne izvemo prav veliko. Zavedati se je potrebno, da so te študije plačane s strani podjetja, ki izdelek naredi, kar pomeni, da so raziskave lahko izvedene tako, da dajo želene rezultate in potrdijo postavljene hipoteze.

Embalaža in pozicija izdelkov v trgovini.
Podjetja se vedno trudijo, da embalaža izgleda kar se da privlačno in da potrošniki kupijo izdelek že na osnovi embalaže. To lahko potrdim tudi sama, saj sem večkrat že recimo iskala izdelek, samo zaradi privlačnega imena ali embalaže (primer: Tarte paletko senčil Sexkitten bi kupila samo zaradi imena in embalaže).
Prav tako na nas vpliva sama postavitev izdelkov v prodajalni. Najdražji prostor na policah je tisti, kjer so izdelki v višini oči, ker nam k tistim izdelkom pogled najprej zajadra. Zato so recimo tudi najdražje igrače na spodnjih policah, ker ciljajo na to, da jih bodo otroci videli. 

Revije za ženske s poudarjanjem določenih trendov in oglasi
Kar gre na roko kozmetičnim podjetjem je tudi to, da so v revijah za ženske predstavljene vedno ženske s popolno kožo in popolno bravo polti, enako pa lahko opazimo tudi na plakatih, ki reklamirajo kozmetične izdelke. Ker ljudje verjamemo, da je to lepo, da je to resnično, si to želimo in ker so izdelki predstavljeni tako, da nam oni to dajo, jih kupimo. 

Kako kozmetika v resnici deluje?
Kozmetika seveda deluje, vendar veliko manj kot si predstavljamo. Nobena krema ne bo zgladila kože in je naredila popolne. Ima pa kozmetika po mojem mnenju dve vlogi. Prva vloga je tista iz kozmetičnega vidika, kjer kozmetika deluje na povrhnjico in jo na pogled izboljša s pomočjo aktivnih sestavin (vlažilci, antioksidanti, pigmenti, kisline, vitamini…) in osnovnih sestavin (vlažilci, olja in masla, …). Druga vloga kozmetike pa je, da nam da občutek, da nekaj dobrega naredimo zase, nam na slab dan da kanček samozavesti. Nekatere ženske si vzamejo čas zase ravno ob negi obraza ali in takrat ima kozmetika veliko večji učinek nanje, kot ga imajo same aktivne sestavine.  

PS. Še vedno ne vem kaj pomeni neuro-kozmetologija. 





1 komentar

  1. Kaj vse prenese marketing ;) Apak na srečo so potrošnice zmeraj bolj ozaveščene in upam, da bo takih bedarij zmeraj manj ;)

    OdgovoriIzbriši