Ta krema vsebuje olje gololubnega črnega mišljina, ki odpravlja
gube z učinkom botoksa. Po treh tednih uporabe so gube vidno zglajene, koža pa
je napeta in sijoča. Ti pa se počutiš, kot da imaš ponovno 20 let.
Ti je takšen opis kaj znan? Si že večkrat zasledila oglase s
podobno vsebino? Ali se mogoče spomniš kreme, ki poudarja, da se njeni učinki
lahko primerjajo z učinkom laserja?
Pisanje te objave je dokončno sprožil oglas, ki je oglaševal
kremo, ki uporablja neuro-kozmetologijo. Prvo vprašanje – kaj sploh je
neuro-kozmetologija?! A je to znanost ali še eden od izvirnih marketinških
prijemov?
Preden pa nadaljuješ z branjem te objave ti priporočam v branje še
tole objavo, ker razložim splošna dejstva o kozmetiki.
Sedaj pa naprej k trikom.
Zgodba o zobni pasti
Tole zgodbo vam moram povedati. Ko sem brala knjigo o navadah je
bila noter tudi zgodba o tem, zakaj smo ljudje začeli sploh uporabljati zobno
pasto. Sprva so naredili zobno pasto in kljub oglaševanju vseh njenih lastnosti,
se izdelek ni in ni prijel, zato so začeli raziskovati, zakaj ljudje nekatere
vrste zobne paste uporabljajo drugih pa ne. Prišli so do ugotovitve, da ljudi
'zasvoji' ščemeči občutek svežine na njihovem jeziku po uporabi zobne paste in
jo zato uporabljajo redno. Tako so začeli dodajati sestavino, ki sproži
ščemenje, v vse zobne paste in ljudje so zobno pasto začeli redno uporabljati.
Lepotni popravek, ki je izdelek spremenil v prodajno uspešnico.
Lastnosti določene sestavine
Na embalaži izdelkov lahko na prvi strani najdeš poudarjene
določene (aktivne) sestavine, ki so ponavadi naštete tudi na zadnji strani z
zapisanimi učinki, ki jih imajo na kožo. To so tako imenovane aktivne
sestavine, ki so včasih povsem običajne, še večkrat pa, predvsem pri dragih
izdelkih, redke in pregrešno drage. Čeprav ima v večini primerov sestavina sama
res takšno delovanje, je potrebna precej višja koncentracija, kot je prisotna
izdelku, da ima takšne učinke na koži. Izpostavila bom še
posebno sestavino, ki se ji reče zlato. Oglašujejo jo kot čudežno sestavino
proti staranju, ki v resnici deluje kot konzervans in na koži daje sijoč odboj,
da koža deluje bolj sveža.
Ključne besede na izdelkih: vegansko, naravno, bio, ...
S porastom gibanja ''nazaj k naravi'', s katerim ni v osnovi čisto
nič narobe, so ta trend pograbili tudi oglaševalci kozmetike. Na ogromno
izdelkih je napis vegansko, vsebuje 99% naravnih sestavin, večina sestavin je
iz biološke predelave, itd. Pri tem je potrebno biti predvsem pozoren kakšne
certifikate izdelek vsebuje. So certifikati, ki imajo dejansko stroge zahteve
in so certifikati, ki imajo zelo minimalne zahteve in jih je zelo enostavno
kupiti. Nekatera podjetja pa celo razvijejo svoje certifikate.
Brez parabenov, brez sulfatov, brez mineralnih olj
Nekatere sestavine so upravičeno ali pa tudi neupravičeno dobile
status ''prepovedanih'' sestavin. Osredotočila se bom samo na tri od njih. O
parabenih sem se na široko razpisala že tukaj. Oni so tisti, ki so padli v črno
jamo marketinga, zaradi napačne interpretacije znanstvenega članka. Kar bom
tukaj povedala je samo to, da so parabeni prisotni tudi v borovnicah in
nekaterem drugem jagodičevju in da se v kozmetiki uporabljajo že več kot 50
let. Zaradi polemik o varnosti so pretestirani v celoti. Veliko bolje kot
marsikateri nov konzervans. Druga sestavina, ki bi jo izpostavila so sulfati.
To je ena vrsta ''čistilcev'' ki se uporabljajo v kozmetiki in je v zadnjem
času postalo popularno, da so izdelki brez njih, medtem ko so jih pred tem
uporabljali leta. Kaj naredijo proizvajalci? Molekulo minimalno preoblikujejo,
da dobi drugačno ime, vendar ima popolnoma identične lastnosti. Na embalažo pa
lahko napišejo, da v izdelku ni prisotnih sulfatov. Tretja sestavina so
mineralna olja (tudi parafin ali petrolatium), v izdelkih se uporabljajo kot
okluzivi, kar pomeni da naredijo bariero med kožo in zrakom ter preprečijo
izhlapevanje vode iz kože. Ker se pridobivajo iz naftnih derivatov so pridobili
slab sloves. Kaj pa če vam povem, da se tekoči parafin uporablja v veliko
mazilih, ki so kvalificirana kot zdravila, ker je to sestavina, ki ne povzroča
reakcij na koži?
96% uporabnic je potrdilo, da je koža po 30 dneh bolj gladka.
Pa gremo še malo k statistiki in raziskavam. Podjetja velikokrat
dajo v testiranje izdelke in naredijo raziskave, kakšen učinek ima njihov
izdelek na kožo uporabnic, da potrdijo svoje hipoteze (Po uporabi izdelka ima
koža lepši izgled, itd.). Če si kdaj prebrala tiste stavke, ki so označeni z *,
si verjetno opazila, da je število uporabnic precej nizko. Ponavadi se številke
vrtijo okrog 30. Poleg tega o sami izvedbi študije ne izvemo prav veliko.
Zavedati se je potrebno, da so te študije plačane s strani podjetja, ki izdelek
naredi, kar pomeni, da so raziskave lahko izvedene tako, da dajo želene
rezultate in potrdijo postavljene hipoteze.
Embalaža in pozicija izdelkov v trgovini.
Podjetja se vedno trudijo, da embalaža izgleda kar se da
privlačno in da potrošniki kupijo izdelek že na osnovi embalaže. To lahko
potrdim tudi sama, saj sem večkrat že recimo iskala izdelek, samo zaradi
privlačnega imena ali embalaže (primer: Tarte paletko senčil Sexkitten bi
kupila samo zaradi imena in embalaže).
Prav tako na nas vpliva sama postavitev izdelkov v prodajalni.
Najdražji prostor na policah je tisti, kjer so izdelki v višini oči, ker nam k
tistim izdelkom pogled najprej zajadra. Zato so recimo tudi najdražje igrače na
spodnjih policah, ker ciljajo na to, da jih bodo otroci videli.
Revije za ženske s poudarjanjem določenih trendov in oglasi
Kar gre na roko kozmetičnim podjetjem je tudi to, da so v revijah
za ženske predstavljene vedno ženske s popolno kožo in popolno bravo polti,
enako pa lahko opazimo tudi na plakatih, ki reklamirajo kozmetične izdelke. Ker
ljudje verjamemo, da je to lepo, da je to resnično, si to želimo in ker so
izdelki predstavljeni tako, da nam oni to dajo, jih kupimo.
Kako kozmetika v resnici deluje?
Kozmetika seveda deluje, vendar veliko manj kot si predstavljamo.
Nobena krema ne bo zgladila kože in je naredila popolne. Ima pa kozmetika po
mojem mnenju dve vlogi. Prva vloga je tista iz kozmetičnega vidika, kjer kozmetika
deluje na povrhnjico in jo na pogled izboljša s pomočjo aktivnih sestavin
(vlažilci, antioksidanti, pigmenti, kisline, vitamini…) in osnovnih sestavin
(vlažilci, olja in masla, …). Druga vloga kozmetike pa je, da nam da občutek,
da nekaj dobrega naredimo zase, nam na slab dan da kanček samozavesti. Nekatere ženske si vzamejo čas zase ravno ob negi obraza ali in takrat ima kozmetika veliko
večji učinek nanje, kot ga imajo same aktivne sestavine.
PS. Še vedno ne vem kaj pomeni neuro-kozmetologija.
Kaj vse prenese marketing ;) Apak na srečo so potrošnice zmeraj bolj ozaveščene in upam, da bo takih bedarij zmeraj manj ;)
OdgovoriIzbriši