Organiziranje časa ali sebe?


Idejo in kar nekaj prošenj za to objavo sem dobila že kar nekaj časa. In sedaj je končno tu! Bravo jaz. Bom pa kar takoj na začetku povedala, da je organizacija časa oziroma sebe zame čista nočna mora. Ne glede na to kako se trudim prej ali slej nad tem obupam. Ampak v tej objavi sem res poskusila zbrati nekaj nasvetov, ki sem jih preizkusila in so delovali ter kakšnega novega, ki ga bom tudi sama z veseljem preizkusila. Sedaj je pa res že čas, da se spravim v red.


Če raje poslušaš klikni TUKAJ.

Organizacija časa ali organizacija sebe?
V resnici je čas vedno enak, vsak dan imam na voljo 24 ur. Tako da to kar imenujemo organizacija časa je dejansko organizacija nas samih. Ko nam pa enkrat uspe organizirati nas same lahko dosežemo vsak cilj, ki smo si ga zadali. Ampak za to je potrebna še ena stvar, ki se ji reče samodisciplina. Če tega nimamo, nam niti najbolj sodoben in najlepši ter najbolj motivacijski planer ne bo pomagal.

Verjetno poznaš ta občutek, ko je pred tabo cel dan, ti se pa pozno zvlečeš iz postelje, poješ zajtrk, ko je že skoraj čas, da začneš kuhat kosilo in kar naenkrat se ti zdi, da je dan kar letel mimo tebe. Po drugi strani pa recimo na dan, ki na polno zapolnjen z obveznostmi kar letiš in narediš ogromno. Ali pa stara študentska navada, ko si sposoben kar naenkrat v nekaj urah napisati seminarsko nalogo, ker jo moraš oddati do polnoči. Tudi, ko se organiziraš, se zavedaj da boš še vedno imela takšne dneve. Dneve ko boš lenarila in dneve, ko boš naredila ogromno. In to je popolnoma v redu.

Kako organiziraš sebe? - prvič
Če si ena izmed tistih, kot sem jaz, ki znamo velikokrat jamrati, da nimamo časa hkrati pa dejansko imamo čas to ponavadi pomeni da nimamo pojma kaj se dogaja v našem življenju, da se izogibamo tistemu, kar moramo narediti, da preživimo veliko preveč časa na družbenih omrežjih ali pred serijami, hkrati smo stalno utrujeni. Oziroma nimamo pojma kaj bi dejansko radi od svojega življenja in kaj bi radi v njem počeli. Če pogledaš v svoj dan na koncu ugotoviš, da si cel dan nekaj delal nisi pa nič naredil.

Da ugotovimo kje smo sploh smo je najbolje narediti eno stvar. Izberi si dan med tednom, lahko tudi dva ali tri dni, če želiš lahko tudi kar cel teden in si zapisuj točne ure in minute, ko nekaj počneš. Lahko si vpisuješ na telefon, ampak na koncu si svoje zapiske ali natisni, še bolje pa je, če jih imaš napisane na roko. To je tisto prvo soočenje s samim sabo in koliko časa dejansko porabimo zato, da lahko potem rečemo, da nimamo časa. Verjemi ne boš edina, ki se bo zgrozila, kako slabo upravljaš s svojim dnevom. Je pa to vaja na kateri boš lahko gradila naprej.  To je tudi vaja, ki jo bom jaz z veseljem naredila.

Kaj vse spada v tvoje življenje in na tvoj urnik?

Tvoje prioritete.
Razmisli katere so tvoje prioritete v življenju in katere so tiste stvari ob katerih najbolj uživaš oziroma so ti najbolj pomembne.
Te prioritete so lahko: zdravje, družina, prijatelji, služba, hobiji, šport, kaj so tisti cilji, ki jih hočeš doseči …
Ena od tehnik s katero lahko si lahko pomagaš je pravilo 5/25. Napišeš 25 stvar, ki si so ti pomembne in jih želiš doseči v svojem življenju ali v nekem obdobju in nato obkrožiš 5 najpomembnejših. Zaenkrat na vse tiste stvar, ki niso obkrožene pozabiš. Ne obstajajo. Tako se osredotočiš samo na tiste stvari, ki so ti najpomembnejše. Razpolaganje s časom pa bo pa tako lažje.

Stvari, ki so v tvojem življenju pomembne, ampak jih ne maraš
Na žalost so v življenju tudi stvari, ki jih moraš nujno narediti, niso pa tvoje najljubše. Tudi teh stvari ne moreš izpustiti, ampak jih moraš uvrstiti na svoj seznam.

Stvari, ki jih rada počneš, ampak nanje pozabiš.
Napiši si tudi seznam stvari, ki jih rada počneš, ampak na njih zelo hitro pozabiš, ker jih pač ni pred tvojim nosom in ti zanje zmanjka časa. To je lahko vsakodnevno branje knjige, barvanje pobarvanke, meditacija, pisanje dnevnika, pisanje dnevnika hvaležnosti, risanje, pogovor s prijateljico, itd.

Zakaj delamo prioritete?
Ker se ponavadi v vsakodnevnem življenju osredotočamo na stvari, ki v resnici sploh niso tako pomembne. Vsi obožujem družbena omrežja, ki nam dajejo hiter občutek sreče in občutek povezanosti. Prioritete so pa vse tiste stvari, ki nam mogoče ne dajo občutka sreče v tisti sekundi, je pa zato ta občutek sreče veliko večji, čez eno uro, en mesec, eno leto ali pa 10 let.

Kako se organiziraš? - drugič

Fokus
Skrivnost tega, da so stvari narejene je fokus. V današnjem času, ko si z vseh strani bombardirana z obvestili je to še veliko bolj pomembno.  Ko si dan razstaviš po nalogah točno veš katere naloge so tiste, kjer rabiš mir. To je tisti čas, ko telefon neseš ven iz sobe in odstraniš vse ostale moteče dejavnike in delaš na svoji nalogi. S tako koncentracijo boš naredila v recimo dveh urah ravno toliko, kot si naredila prej v recimo v šestih urah, ko si vmes še brskala bo FBju in IGju.

Planiranje in urnik
Čas si najlažje organiziraš tako, da si postaviš urnik in se ga držiš. Težava je v tem, da ponavadi dan ni enak dnevu in se vmes stvari še spreminjajo. Kljub temu je prav, da si postaviš vsaj okviren urnik, ki ti bo pomagal, da boš dosegla zastavljene naloge. Za to je super če imaš planer ali pa riši-briši tablo, kjer si lahko za tekoči dan ali teden oblikuješ urnik. Na žalost če si taka oseba, kot jaz, ki 90% časa deluje brez opomnikov in planiranja je treba to spremeniti. (Ne pravim, da je enostavno, je pa nujno.).
Najlažje je da si enkrat na teden vzameš pol ure časa in narediš plan za cel teden. Potem pa posamezne dneve samo še sproti dopolnjuješ. Tako imaš že na začetku razpored nad vsemi obveznostmi, ki te čakajo. Pa če je to kuhanje kosila ali pranje čopičev.

''Back up'' ure
Ko pišeš urnik recimo za cel teden imej nujno ali v vsakem dnevu, ali pa enkrat v tednu ''back up'' ure. Kaj to pomeni? To je čas na tvojem urniku, ko nimaš obveznosti in si ga ne zapolniš z ničemer, ampak ostane prazen. To potrebuješ, ker smo ljudje in ker je naše življenje do ene stopnje nepredvidljivo. To je tisti čas, kjer opraviš vse tiste naloge, ki so bile na urniku, ampak jih zaradi drugih okoliščin, ki so bile takrat pomembnejše nisi opravila.
Primer: Štirikrat na teden telovadiš. V torek bi morala telovaditi, ampak si isti dan izvedela, da moraš urediti nekaj drugega in tako nisi mogla telovaditi. Sedaj, ker imaš recimo v sredo popoldne eno uro prosto (svoj back up time) takrat opraviš telovadbo.

TO-DO lista
Če si ljubiteljica to-do liste super, če nisi je mogoče čas, da si omisliš nekakšno to-do listo. Meni se zdi to-do lista dobra da si recimo na začetku tedna napišeš vsa nujna opravila, ki jih moraš opraviti ta teden ali pa si napišeš tiste opravke, ki ti vzamejo 5 ali manj minut in jih ponavadi odlagaš, do zadnjega trenutka.

Razpolovitev roka za opravilo.
Na ta trik sem naletela ne dolgo nazaj, ampak deluje zelo priročen, sploh za opravila, ki jih moramo nujno opraviti, ampak nam mogoče ne dišijo ravno najbolj. Za vsako opravilo imaš ponavadi rok do katerega ga moraš opraviti. Ta rok nato prepoloviš na pol in stvar narediš veliko prej. Zakaj je to dobro? Ker je rok toliko krajši, da se moraš dejansko skoncentrirati, da opraviš nalogo in nimaš vmes časa biti na Instragamu in preverjati ali punca od bratranca tvoje simpatije iz petega razreda objavila novo fotko.

Samolepilni listki
Dokler je naša koncentracija pri nalogah nizka, ker se naši možgani še učijo, da morajo biti osredotočeni na trenutno nalogo imej pri sebi vedno listke. Zakaj? Če se med nekim opravilom spomniš, da bi morala še nekaj narediti si to preprosto napišeš na listek. Tako boš sprostila možgane, da ne bodo stalno razmišljali o tej nalogi, prav tako pa ne boš pozabila nanjo.

Družabna omrežja
Verjetno si opazila, da sem velikokrat uporabila besedo družabna omrežja. Ker za veliko večino to dejansko je težava. V današnjem času je sindrom tega, da smo stalno dosegljivi in na vezi postal nevzdržen. Sama sem nekajkrat naredila detoks od družbenih omrežij (preden je bilo to popularno) in toliko časa kot sem ga imela takrat na razpolago ga nisem imela še nikoli. Predvsem pa sem kar naenkrat imela več časa, ki sem ga lahko zapolnila z drugimi dejavnostmi. Zato res ti polagam na srce daj, ko si osredotočena na določeno nalogo daj telefon iz svojega vidnega polja, da ne segaš po njemu. Najprej bo to dejansko težko in boš stalno razmišljala o njem. To je normalno. Ampak s časom se boš naučila kako se lahko odklopiš in takrat še pogrešala ne boš več telefona.

Zapomni si, organizacija sebe ni lahka naloga, je pa zagotovo naložba vase, saj boš tako svoj čas izkoristila veliko bolj po svojem okusu in pogledala mogoče kakšen del serije več brez slabe vesti, ker veš, da si vse naloge opravila.




Ni komentarjev