Zakaj obožujem redno športanje?


Mesec junij je bil zame tisti mesec, ko sem si privoščila počitek in nisem telovadila. Bolj kot ne to pomeni, da nisem tekla, ker sem vmes še vedno šla nekajkrat na jogo in na bližnji grič. Kljub temu sem brez teka zdržala samo en mesec. In sedaj, ko spet tečem je to seveda najboljši občutek na svetu.

Vem, da obstajamo tisti, ki si dneva brez športa ne predstavljamo in tisti, ki nikakor ne razumejo obsesije s športom. Čeprav pretirano športanje seveda ni pametno, pa je redno gibanje še vedno zelo pomembno za zdravo življenje. Ukvarjanje s športom ne pomeni samo tega, da imaš trening sestavljen do zadnje sekunde ali ponovitve in je dolg točno eno uro. Trening lahko traja tudi samo 10 min.

Tek je ena od mojih prioritet, čeprav vem, da bom mogla tudi drugim oblikam športa dati malo priložnosti, da bom lahko svoj tek še izboljšala. Da je tek postal moja prioriteta je preteklo nekaj let, zato če šele začenjaš telovaditi si daj priložnost in poizkušaj vedno znova in znova, preden pa si postavljal dosegljive cilje, ki jih boš lovila, tako bo tudi motivacija za telovadbo večja. To ni nujno samo številka na tehtnici, lahko je tudi število sklec.

Tek in ostali športi
Sama obožujem tek, poleg tega pa tudi ples in plesne vadbe. Pa tudi vaje za moč mi ne predstavljajo težav, mi niso pa najbolj pri srcu. Pod nobenim pogojem me ne spraviš v fitnes. Fitnesa ne maram. Čeprav vem, da se ga bom morala lotiti. Verjamem, da mora vsak najti tisto vadbo, ki mu ustreza in pri kateri se najbolj sprosti, pa naj bo to fitnes, joga, pilates ali videi z vadbo.

Psiholog
Moji tekaški copati so moj psiholog, ki me stane približno 100€ na leto. Ko sem žalostna tečem, ko sem utrujena tečem, ko imam preveč energije in sem cela navdušena tečem, ko potrebujem nove ideje ali premisliti o določeni zadevi tečem. Tek mi pomaga sprostiti vso energijo, ki se nabira v meni. To meni naredi tek, lahko pa isti učinek dosežeš s katerim koli športom.

Do vsakodnevne telovadbe v enem mesecu?
Ne, ne bo šlo. Sama sem potrebovala nekaj let, da je tek postal praktično del mojega vsakdanjika. Veliko lažje je če imaš postavljene cilje, ki jih lahko stalno nadgrajuješ. To je recimo dobra stran teka, začneš s petimi kilometri, ko jih pretečeš in ne umreš na koncu začneš počasi pogledovati proti desetim kilometrom in tako naprej, hkrati pa se lahko igraš kasneje tudi s časi. Cilje si lahko zelo enostavno postaviš tudi pri vsakem drugem športu. Potrebuješ pa res veliko potrpljenja, da šport vpelješ v vsakodnevno rutino, sama sem tudi ko sme začela redno teči imela, predvsem v zimskih mesecih kakšen mesec odmora. Celo letos sem si privoščila en mesec odmora. Tako, da ne obupaj, ampak vztrajaj tudi če ti bo večkrat spodletelo.

Začneš se bolj zavedati svojega telesa
… in kaj vnašaš vanj. Ko se redno začneš ukvarjati s športom, se na tvojem telesu tako ali tako pojavijo spremembe, ker se tvoje mišice okrepijo. Poleg tega ti šport v sodelovanju z možgani daje hormone sreče. Hkrati pa se počasi začneš zavedati česa tvoje telo vse zmore in začneš razmišljati, da je mogoče čas, da telesu daš tisto, kar resnično potrebuje in ne tisto, kar hoče. Takrat ugotoviš, da ni taka težava se odreči tisti vrečki bonbonov ali čipsa ali škatli piškotov. Ter mogoče dodati še kako vrsto zelenjave na svoj jedilnik (to je iz lastnih izkušenj).

Prinaša dobro počutje na dolgi rok
Ko enkrat združiš dovolj kakovostnega spanca, šport in zdravo prehrano se tudi tvoje počutje izboljša. Sama to velikokrat občutim na svoji koži. Čim nekaj dni iz različnih razlogov ne športam, ne jem vsaj 50% zdrave prehrane, ali mogoče celo dodam junk food v svoj jedilnik to že kar kriči po tem, da zagotovo ne bom dobre volje v tistem času. To lahko občutim sedaj, ko sem v ZDA, ko je hrana obupna, prav tako spanje, to da cel mesec skoraj nisem telovadila pa tudi ni bila najboljša ideja.

Vedno napreduješ
Pri športu vedno vsaj malo napreduješ. Vedno si malo močnejši, mogoče lahko narediš dve skleci več kot prej ali pa pretečeš en kilometer več, ali pa dvigneš večje uteži ali pa končno osvojiš težji plesni korak. To ti na koncu daje spodbudo tudi na drugih področjih v življenju, kjer ti mogoče ne gre vse po načrtih.

Dobra navada, ki ti pomaga tudi na drugih področjih v življenju
Šport te s svojimi stalnimi majhnimi nagradami, ko slediš svojemu cilju nauči potrpljenja in vztrajanja, kar ti bo prišlo še kako prav na drugih področjih v življenju, kjer ti mogoče ne bo šlo vse po načrtih.


Ni komentarjev