Kako uresničiti novoletne zaobljube


Postavljanje novoletnih zaobljub za naslednje leto je vsak december zelo aktualna tema. Zakaj? Saj nas praktično že od najstniških let zasipajo s članki o novoletnih zaobljubah ali pa nas bližnji sprašujejo o njih. Ideja o novoletnih zaobljubah je tako močno zakoreninjena v nas, da tudi če nočemo razmišljati o njih, razmišljamo in si jih postavljamo za naslednje leto. Čeprav vsi vemo, da naše zaobljube večinoma popustijo že po prvem tednu. Letos je pa to vse skupaj še malo bolj poudarjeno, ker prehajamo iz enega desetletja v drugo.

*Če imaš raje video klikni tukaj.

Večina ljudi novoletne zaobljube smatra kot cilje, čeprav gre v večini primerov za navade. Cilji in navade so si do določene mere podobni, vendar so med njimi še vedno ogromne razlike.
Če na hitro povzamem. Navada je nekaj kar delaš vsak dan, 3x tedensko, 1x tedensko brez da o tem sploh razmišljaš. Je nekaj avtomatiziranega. Recimo da potem ko vstaneš, spiješ kozarec vode ali si skuhaš kavo in ko tega ni na voljo si 'zmeden'. Navade so nekaj, kar se praktično nikoli ne konča in so z nami do našega zadnjega dne, povedano poenostavljeno. S cilji je pa malo drugače. Cilj je neka končna točka. Ko cilj dosežeš imaš možnost, da postaviš višji cilj ali pa si zbereš nov drugačen cilj ali pa se odločiš, da si s cilji končal.
 
Novoletne zaobljube gredo od shujšala bom, redno bom telovadila do poiskala si bom novo službo, našla si bom partnerja (tale je moja all time favourite, čeprav sem si že pri 14tih rekla, da je to neumno).

Zdaj pa novoletne zaobljube, cilji? Da ali ne?
Jaz pravim da, ampak na drugačen način, tako da se jih bomo resnično držali. Sama namreč vidim dva razloga, kot glavna, da hitro obupamo nad novoletnimi zaobljubami. Prvi  je ta, da se zaobljube najprej slišijo fantastično in imamo začetno honeymoon motivacijo, ki pa zelo hitro mine, mi pa se vrnemo na stare tirnice, ker je staro življenje udobno in ker so naši možgani dobesedno lazy as fuck. Drugi razlog pa jaz vidim v tem, da ne premislimo dobro, kaj si želimo mi doseči, ampak ponavljamo vedno ene in iste zaobljube ali pa si postavimo tiste, ki so družbeno sprejemljive. Niso pa to stvari, ki so tehtno premišljene in postavljene za nas same.

Si se odločila, da si boš postavila, novoletne zaobljube? Tako se jih lahko lotiš.

Letos sem se odločila, da se ne bom osredotočila na postavljanje ciljev, ampak na postavljanje navad, ker se mi zdi to, veliko bolj uporabno. Letne cilje je namreč težko postaviti, ker se lahko zelo hitro pot zavleče iz takšnih in drugačnih dejavnikov in je boljše, da imaš trdno postavljene navade, kot pa da samo loviš cilj in si razočarana, če ga ne osvojiš.

Pozabi na vse cilje in navade, ki si jih postavila v preteklosti.
Določene stvari spadajo v preteklost in 'zaobljube', ki jih prenašaš iz leta v leto tudi. Če bi ti res veliko pomenile, bi se jih že lotila, tako pa ti očitno ne ustrezajo ali pa jih nisi pravilno zastavila. Katerokoli velja, ostanejo naj v preteklosti.

Kje se vidiš čez eno leto ali 10 let ali v prihodnosti?
Natančno opiši, kje se vidiš v prihodnosti na naslednjih področjih v tvojem življenju:
- Zdravje in zdrav življenjski slog 
- Družina
- Ljubezen
- Prijatelji
- Osebna rast
- Zabava in potovanja
- Finance
- Kariera/Izobraževanje

Tako boš dobila celosten pregled, kje si želiš biti. Nočem te omejevati na eno leto, ker nekatere stvari vzamejo manj časa in druge več. Pomembno pa je, da ti veš kje hočeš biti, zato mora biti tudi opis čim bolj podroben. Če hočeš sanjsko službo opiši kako naj ta služba izgleda – kaj boš počela, kakšno bo okolje itd.

Koraki, ki te bodo pripeljali do tvojega novega življenja
Ker je vnesti navade za 8 področij naenkrat preveč si izberi tiste tri stvari, ki bi si jih res želela doseči v naslednjem letu. Lahko sploh ne prideš do konca, ampak želiš samo videti napredek.  Nato pa iz tega izpelješ navado, ki jo boš morala delati iz dneva v dan, da boš prišla tja kamor želiš.
Primer: če želiš napisati knjigo je lahko tvoja navada to, da napišeš 1000 besed na dan.

Kaj moraš vedeti o navadah?

Določi navado, ki jo želiš vnesti v svoje življenje
Torej recimo da želiš imeti en zdrav obrok na dan. Odloči se za tisti obrok za katerega veš, da ga boš imela najbolj pod svojim nadzorom in manj pod vplivom okolja. Zame je to recimo zajtrk. Torej vsak dan bom imela zdrav zajtrk.

Zakaj?
Ko boš imela določene navade, si za vsako posebej napiši zakaj jo vpeljuješ v svoje življenje. Ker ko boš imela trden razlog, se boš nanj tudi lažje oprijela, ko ti bo šlo vse narobe

Kako boš navado izvedla?
Poišči recepte za zdrave zajtrke in jih preizkušaj, in ko najdeš svoje najljubše se jih drži. Predvsem pa bodi vedno pozorna na to, da imaš ob sebi vedno sestavine s katerih boš pripravila zdrav zajtrk, da te ne zamika kaj drugega.

Kako boš navado obdržala po preteku medene motivacije?

Koliko časa se navada tvori?
Dejstvo, ki kroži okrog je, da se navada pojavi v 21tih dneh. Na žalost, se je en izjemno pomembna beseda izgubila, ker se pač to sliši bolj kul. Da se navada utrdi potrebuje NAJMANJ 21 dni. Po najnovejših raziskavah potrebujemo, da novo navado vpeljemo nekje med 18 in 256 dni. Povprečje je nekje 66 dni. Torej z novo navado moraš vztrajati več kot dva meseca, da imaš sploh možnost, da jo osvojiš. To moraš vedeti iz naslednjega razloga.

Od nebes do pekla.
Dobesedno. Ko se odločiš nekaj narediti imaš tisto začetno motivacijo, ki te vleče naprej. Odvisno od tega koliko je navada iz tvoje cone udobja lahko traja faza medenih tednov daljše ali krajše obdobje. Definitivno pa se konča preden ti uspe navado avtomatizirati. Bolj kot se morajo možgani spremeniti bolj se bodo upirali. Dobrodošla v peklu. Sedaj boš izvedela, kako te možgani sabotirajo. Tole je iz knjige Odvadite se biti to, kar ste  in ko ti bom razložila, boš videla, da ti je to zelo znano. 
Možgani te sabotirajo na dva načina:
Prvi nivo: To lahko narediš jutri, sedaj je že pozno, danes si preveč utrujena, to se ne zdi pravilno.
Drugi nivo, če prvi ne deluje: Nisi vredna. Nikoli ti ne uspelo. Nikoli ne boš tako dobro izgledala kot ona. Poglej nazaj a ne vidiš, da privlačiš same kretene, zakaj misliš, da bo naslednji boljši?
Verjetno si ugotovila kaj mislim? Zato je tako pomembno, da veš kaj je tvoj zakaj. Zakaj to počneš. Ker to je tisto, kar boš v takih trenutkih potrebovala.

Kaj lahko narediš, ko se znajdeš v peklu?
 - Preberi si, zakaj si se lotila določene navade, zakaj hočeš to doseči? To ti bo dalo moč.
 - Obkroži se z ljudmi, ki že delajo to, kar želiš doseči. Če ne poznaš nikogar, ki to počne, imaš čudovito stvar, ki ji reče internet – najdi Facebook skupino, ki ustreza tvoji navadi, najdi ljudi na Instagramu ali YT, ki so to dosegli.
 - Obkroži se z pozitivnostjo. Poglej inspiracijski video na YT, poslušaj podcast, poslušaj svojo naj pesem.

Tudi naslednje tehnike, ti bodo olajšale uvedbo navad:

Postavi si izziv
Če si oseba, ki rada zmaguje in rada rešuje izzive, ti bo ta tehnika pisana na kožo. Primer izziva je, naslednjih 30 dni bom imela en zdrav obrok na dan. Ko se 30 dni zaključi in ti je uspelo ali pa si nekaj dni izpustila. Nadaljuješ in greš, no pa da vidim ali mi uspe imeti en zdrav obrok še naslednjih 30 dni, ali mi bo tokrat končno uspelo imeti vsak dan en zdrav obrok. To si govoriš eno leto, vsak mesec. Prvega januarja boš že avtomatsko imela en zdrav obrok, ker se bo to zalepilo v tvoje možgane.
*resnična zgodba: Če me spremljaš od lani, veš da sem imela izziv v katerem sem poskušala vpeljati 6 novih navad. Tri od teh so toliko prilepljene v moje možgane, da so vedno nekje na robu misli, da to pa moram narediti in se jih ne znebim.

Samostarševanje 1: Če ne narediš tega, ne dobiš tega.
Poznaš verjetno tole, če ne pospraviš svoje sobe ne boš mogla k prijateljici. Takrat si imel nekoga za sabo. Sedaj moraš pa to početi sama sebi. Če ne bom telovadila 10 minut, ne smem pogledati novega dela serije, ki je ravno prišel ven. More biti pa nagrada nekaj, kar si res želiš. Ali če bom en mesec vsak dan telovadila 10 minut, si bom na koncu meseca privoščila tortico/dražjo kremo za obraz/novo knjigo.  Sploh če je nekaj, kar ti je neprijetno, veš da te na koncu čaka neka nagrada.

Posadi seme
Ena od tehnik, ki ti lahko pomaga, da narediš spremembo je ta, da svoje okolje spremeniš tako, da te spominja na tisto navado, ki jo želiš vpeljati. Če želiš redno telovaditi, si poglej kak video kake trenerke ali spremljaj na IG punce, ki redno telovadijo, ali si nastavi športna oblačila pred nos. Nekaj kar te bo stalno opominjalo na to, kar želiš narediti. Ker na koncu je to že tako nadležno, da res najdeš čas in greš telovaditi.

Samostarševanje 1:To pač moraš narediti
Ko uvajaš novo navado ali greš nasproti cilju katerega te je strah. Je lažje če greš z mentaliteto moram, kot z mentaliteto, saj bom. Moram pojesti en zdrav obrok danes ali pa, postavil sem si cilj, da pojem en obrok na dan, eh bom pa jutri. Je razlika. Tukaj lahko dam moj primer. Sama se že toliko v teku, da ko se s kom pogovarjam, rečem moram it teči, nikoli ni, ohh lahko bi šla pa danes teč. To je tisto, ko preprosto pač nimaš izbire, ampak moraš. Tako kot moraš iti vsak dan v službo, da dobiš plačo ali pa moraš redno plačevati položnice za elektriko, da nam je ne odklopijo. Edin razlika je, da v naštetih primerih je nekdo na drugi strani, ki je neusmiljen. Ko se pa borimo sami za svoje cilje, smo pa odvisni sami od sebe. Ampak a si res želiš razočarati samo sebe na dolgi rok?

Tracker
Svoji navadi lahko tudi slediš. Lahko si narediš razpredelnico z dnevi in vsak dan, ko svojo novo navado opraviš narediš križec. Tako boš opazila tudi morebitne vzorce ali obstaja specifičen dan, ko nove navade ne opraviš in ugotoviš, kaj se tisti dan specifičnega dogaja in kako se lahko temu prilagodiš.


Če boš te nasvete upoštevala, se boš svojemu sanjskemu življenju definitivno približala, kar najbolj. Mogoče ti bo vmes težko, ampak na koncu, če boš vztrajala ti bo uspelo. Ne se bat it iz cone udobja, tam zunaj ni tako grozno, kot se zdi na prvi pogled.



Ni komentarjev